Demprop (SpaceBumz) podsumowuje 2012

702216_4402859423550_2108362628_n
10 najfajniejszych zjawisk w 2012 roku w mojej opinii
Wot Not Records
Właściwie mógłbym poprzestać na tym. Pokazali mi Defta, pokazali Manniego Dee i Chesslo Juniora. Każde ich nowe wydawnictwo jest dokładnie tym czego w danym momencie chce mi się słuchać. Jest to najbardziej hiphopowa wytwórnia w dzisiejszej elektronice, wszystko co wydają jest po prostu piękne. Zaczynając od miękkich i lekkich, a jednocześnie wymagających kompozycji, przez kozacki dobór remixerów, na doskonałej inżynierii dzwięku kończąc. Jak usłyszałem „Graphic Description“ Chesslo Juniora, pomyślałem że brzmi jak housowy Q-Tip. Porównanie troche bezsensu, ale serio serio; Chesslo Junior makes you wanna get low.

Dark Sky
Ci koledzy są kimś więcej, i udowodnili to w mijającym roku wiele razy. Wszystko co robią sprawia, że wszystko inne brzmi jak grane z telefonu. Może to dlatego że mają w składzie kozackiego masteringowca, może dlatego że jest ich aż trzech i poprostu dużo robią i mają w czym wybierać. Brzmienie Dark Sky jest dla mnie wzorem i punktem odniesienia.

Deft
Mało kto zdaje sobie sprawę, ale to jeden z najlepszych producentów na świecie i w 2013 będzie generalnie zjadał.

Resketch
Trudno jest w morzu płaskiego i nudnawego deep house`u znaleść dla siebie coś ciekawego. Większość produkcji jest poprostu taka sama jak wszystkie inne. Fajnie sie je gra w klubach, bo brzmią dobrze i dziewczyny lubią do tego tańczyć. Fajnie się tego słucha na dobrych sounsystemach, bo niektóre mają groove i stopa jest ładnie wyciągnięta. Nie zmienia to jednak faktu, że przebicie się przez zakładkę deep house na beatporcie przysparza mi sporo cierpienia i frustracji, i zazwyczaj po kilku minutach się poddaje. Tym niemniej, Resketch to perełka i fajnie że dostrzegł to Marcin Czubala, dzięki czemu mamy go w Polskim Your Mama`s Friend.

Mindset Records
Każda nowa epka to mocny strzał ciemnej i trudnej muzy. Mocno dopracowane brzmienia, wszystko gra naprawde tłusto i tak jak lubię. Ostatnie EP Biom`a wyrwało mi zęby. Kawałka Concience słuchałem chyba tysiąc razy i za każdym razem łapałem coś nowego. Biome to producent który przekazuje wiele zakamuflowanego dobra.

Rwina Records
Podobnie jak Wot Not i Mindset, Rwina wydaje generalnie po swojemu. Zawsze oryginalnie i świeżo, wyciągają nieznanych artystów z własnym pomysłem na elektronike. First Treshhold EP Kramphafta to moim zdaniem jedna z najlepszych epek mijającego roku.

My Nu Leng
Znowu jakieś angielskie szczeniaki zjadają całą europę stylem i brzmieniem. Denerwuje mnie to i chciałem żeby im sie nie powiodło, żeby zamiast robić bity zajeli się odrabianiem lekcji. Niestety, każdy ich nowy numer to sztos.

Randomer
Weźcie się ludzie ogarnijcie i zacznijcie kochać Randomera !

Egyptian Avenue Records
Ciemne gówno, ciężkie i mroczne. Produkcyjnie i brzmieniowo perełka. Dzięki nim odkryłem Wen.

Hackman
Hackman robi sporo średniej muzy, ale zdarza mu się robić piosenki naprawde mistrzowskie, takie jak ta.

Dj Rum / Clash music dj Podcast: „Soundtrack to an imaginary movie“
Typ ma swój patent na robienie piosenek, jest jednym z tych których kawałki poznaje w ciemno. Jego podcast dla clash music magazine to jednocześnie mój ulubiony mix 2012 roku.
http://www.clashmusic.com/features/clashmusic-dj-mix-podcast-djrum?fb_action_ids=4179480479216&fb_action_types=og.likes&fb_source=aggregation&fb_aggregation_id=288381481237582
Honorable Mentions
Boiler Room Indigo set
Boiler Room Lil Silva set
Trevino
Eats Everything
Shadow Child
Kiro Rox
Signal Life Records
Siriusmo

, , , ,

  1. Dodaj komentarz

Skomentuj

